JAK TO DZIAŁA
- Odpowiedz na kilka pytań a otrzymasz wniosek, który pobierzesz na swoje urządzenie (telefon, komputer).
- Wydrukuj je, podpisz i wyślij tradycyjną pocztą do odpowiedniego urzędu.
- Znajdź osobę, która zgodzi się zostać Twoim pełnomocnikiem do doręczeń w Polsce. Zgodnie z przepisami korespondencja urzędowa kierowana jest tylko na adres w Polsce – dlatego powinieneś/ powinnaś mieć w Polsce pełnomocnika, który będzie odbierał Twoją korespondencję pod polskim adresem – w przeciwnym wypadku nie dowiesz się co się dzieje w Twojej sprawie. Znajdź pełnoletnią osobę zamieszkałą w Polsce (nie musi mieć polskiego obywatelstwa, z którą będziesz pozostawać w kontakcie. Następnie upoważnij ją do odbioru Twojej korespondencji (pomożemy Ci napisać upoważnienie).
- Jeśli nie możesz znaleźć takiej osoby możesz początkowo wysłać odwołanie bez wskazania pełnomocnika, ale musisz następnie jak najszybciej odesłać do urzędu informację o tej osobie i jej adresie.