JAK TO DZIAŁA

  1. Odpowiedz na kilka pytań a otrzymasz wniosek, który pobierzesz na swoje urządzenie (telefon, komputer).  
  2. Wydrukuj je, podpisz i wyślij tradycyjną  pocztą do odpowiedniego urzędu.
  3. Znajdź osobę, która  zgodzi się zostać Twoim pełnomocnikiem do doręczeń w Polsce. Zgodnie z przepisami korespondencja urzędowa kierowana jest tylko na adres w Polsce – dlatego powinieneś/ powinnaś mieć w Polsce pełnomocnika, który będzie odbierał Twoją korespondencję pod polskim adresem – w przeciwnym wypadku nie dowiesz się co się dzieje w Twojej sprawie. Znajdź pełnoletnią osobę zamieszkałą w Polsce (nie musi mieć polskiego obywatelstwa, z którą będziesz pozostawać w kontakcie.  Następnie upoważnij ją do odbioru Twojej korespondencji (pomożemy Ci napisać upoważnienie).
  4. Jeśli nie możesz znaleźć takiej osoby możesz początkowo wysłać odwołanie bez wskazania pełnomocnika, ale musisz następnie jak najszybciej odesłać do urzędu informację o tej osobie i jej adresie. 

rozpocznij