Asystent kulturowy

grantodawca: Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy
termin realizacji: kwiecień – grudzień 2011
kwota dofinansowania : 35 040 zł

krótki opis projektu:(cele, główne działania, rezultaty – po zakończeniu)

Celem projektu jest facylitacja procesu integracji uczniów cudzoziemskich ze społecznością szkolną. Odbywała się będzie ona poprzez aktywizację dzieci uchodźczych oraz ich rodziców i zachęcanie ich do włączania się we współtworzenie życia szkolnego. Chcemy ich przekonać, że szkoła należy także do nich, jest wspólnym dobrem wszystkich uczniów i ich rodziców, zarówno polskich, jak i imigranckich.

Celem projektu jest także uwrażliwienie uczniów polskich i ich rodziców, a także nauczycieli na problematykę wielokulturowości, a także walka z uprzedzeniami i stereotypami narodowościowymi, etnicznymi i religijnymi oraz promocja idei wzajemnej tolerancji i wielokulturowości.

Projekt będzie się odbywał w SP nr 58 i Gimnazjum nr 141 na warszawskim Targówku, do których uczęszcza wiele dzieci z pobliskiego ośrodka dla uchodźców. W ramach projektu trzy razy w tygodniu w szkole podstawowej i dwa razy w tygodniu w gimnazjum będą się odbywały dyżury asystenta procesu integracji – Czeczena znającego język i kulturę polską, który będzie pełnić rolę tłumacza oraz mediatora międzykulturowego pomiędzy uczniami imigranckimi a polskimi, pomiędzy uczniami a nauczycielami oraz rodzicami dzieci cudzoziemskich a nauczycielami. Dodatkowo asystent czeczeński będzie prowadził dla chętnych lekcje języka czeczeńskiego jako języka ojczystego z elementami kultury czeczeńskiej.

koordynator: Aleksandra Chrzanowska

15Od 2007 roku jesteśmy Organizacją Pożytku Publicznego.
Przekaż 1% swojego podatku!
Nasz numer KRS to 0000240024

Nr konta:
63 2030 0045 1110 0000 0307 2610

Wesprzyj nasze działania
dowolną kwotą
przekazaną online »
Archiwa
Możesz nas wesprzeć robiąc zakupy: logo-fanimani
logo-dobrywolontariat
Jesteśmy organizacją przyjazną wolontariuszom.
Współpracujemy z: SOS Wioski Dziecięce